ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ - ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΗΜΟΥ ΑΜΦΙΚΛΕΙΑΣ-ΕΛΑΤΕΙΑΣ
Είναι ευρέως γνωστό ότι ζούμε σε κοινωνίες, των οποίων κύρια πρακτική αποτελεί η υπερκατανάλωση αγαθών, η οποία συνεπάγεται κατασπατάληση ενέργειας και φυσικών πόρων, και μεγάλη παραγωγή απορριμμάτων. Αν οι σύγχρονες κοινωνίες επιθυμούμε να έχουμε ένα βιώσιμο μέλλον, οφείλουμε σε πολύ επιτακτικό βαθμό να οργανώσουμε με τον σοβαρότερο τρόπο την ορθολογική διαχείριση των απορριμμάτων με έμφαση στην μείωση παραγωγής τους, την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση.
Τώρα πως μπορούμε να προετοιμάσουμε τα παιδιά προσχολικής ηλικίας ,ώστε να μπορέσουν να υπερασπιστούν και να εγγυηθούν το μέλλον του πλανήτη;
Σύμφωνα με τη θεωρία του Piaget (1977) για την γνωστική ανάπτυξη, ένα παιδί προλογικής νόησης (2-7 ετών) και μάλιστα στο υποστάδιο της διαισθητικής σκέψης (4-7 ετών), συνήθως μέχρι την ηλικία των 6-7 ετών δεν είναι ικανό νοητικά να κατανοήσει θεωρητικές έννοιες, αλλά μπορεί να δομήσει προ-έννοιες, να σχηματίσει έναν στοιχειώδη συλλογισμό.
Ως εκ τούτου, έννοιες όπως «ανακύκλωση» είναι δύσκολη μεν για τα μικρά παιδιά να την κατανοήσουν, ωστόσο αν αυτή η έννοια , όπως και οι αξίες ,έχουν πρακτική εφαρμογή στην καθημερινότητά τους, τόσο στο σχολείο, όσο στο σπίτι και στην κοινωνία που ζουν ,αν είναι η ανάγκη και η αλήθεια στην ζωή τους ,τότε είναι πιο εύκολο να σχηματίσουν τον στοιχειώδη συλλογισμό, ο οποίος κατά την ανάπτυξή τους θα εμπλουτιστεί και θα θεμελιωθεί!
Έτσι θα γίνουν αυτά τα παιδιά οι πολίτες του αύριο που θα υπερασπιστούν την ποιότητα ζωής ,της οποίας προϋπόθεση είναι η καλή υγεία. Και το καθαρό περιβάλλον αποτελεί βασική προϋπόθεση για την καλή υγεία !