ΔΕΛΤΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ 14/10/2011
Προσπαθώντας να σας ενημερώνουμε όσο το δυνατόν πιο έγκαιρα και έγκυρα όχι μόνο για τις αποφάσεις και τις πρωτοβουλίες της Δημοτικής αρχής που αφορούν σε Δημοτικά έργα τοπικού ενδιαφέροντος , αλλά και για άλλες δράσεις , πρωτοβουλίες , ενέργειες και υλοποίηση έργων και μελετών ευρύτερου Δημοσίου συμφέροντος και χαρακτήρα , κρατικού και περιφερειακού προγραμματισμού , που ενδιαφέρουν όμως πολύ και την περιοχή μας και όλους μας , θέτουμε υπ` όψη σας τα εξής :
* Υπογράφτηκε πρόσφατα η σύμβαση και ξεκινούν άμεσα τα έργα αποπεράτωσης του υπολοίπου τμήματος της νέας σύγχρονης οδού Αταλάντη – Σφάκα -- Όρια Νομού Φθιώτιδας με Βοιωτία , που επιτέλους όπως φαίνεται ολοκληρώνεται με την εν λόγω εργολαβία , συμβάλλοντας στην άνετη , ασφαλή και συντομότερη προσέγγιση των Ανατολικών παραθαλασσίων κοσμοπολίτικων και τουριστικών περιοχών της Λοκρίδας απ` τους πολίτες της ευρύτερης περιοχής του Δήμου μας , που τις επισκέπτονται συχνά και κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες .
Έτσι ο Δήμος αποκτά μια ακόμη σύγχρονη , σύντομη και ασφαλή πρόσβαση προς κοντινά παραθαλάσσια θέρετρα .
* Στο δρόμο από ΠΑΘΕ ( Καμένα Βούρλα ) , Ρεγγίνι , Μόδι , διασταύρωση δρόμου Αμφίκλεια – Κάτω Τιθορεα ( ΠΕΟ ) , ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση παρεμβάσεων , ευθυγράμμισης , διαπλάτυνσης , αντιστήριξης κλπ σε διάφορα σημεία κατά μήκος του και αναμένεται η συνέχιση των παρεμβάσεων διαπλάτυνσης , νέο οδόστρωμα κλπ απ` την νέα πια χρονιά .
Είναι και αυτή η οδός άμεσου ενδιαφέροντος για τον Δήμο μας και τους Δημότες μας αφού μας οδηγεί συντομότερα και ασφαλέστερα στην παραλιακή Λοκρίδα ( Ευβοϊκό ) και κυρίως προς Καμένα Βούρλα , Μώλο , Καινούργιο , Άγιο Κωνσταντίνο κλπ.
* Η συνέχιση της σήραγγας ΟΣΕ Καλλιδρόμου της σιδηροδρομικής γραμμής , Τιθορέα – Μώλος-- Λαμία , παρά τα γνωστά και μεγάλα προβλήματα , φαίνεται τελικά να διασφαλίζεται , τουλάχιστον στο κομμάτι του έργου που αφορά την αποπεράτωση διάνοιξής της ( υπολειπόμενο τμήμα περίπου 700 μέτρα ) με πρόσθετη χρηματοδότηση που αναμένεται έως τα Χριστούγεννα , ικανή για την ολοκλήρωση των έργων Α` Φάσης .
* Με την ευκαιρία , εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στην κατασκευάστρια εταιρεία ΤΕΡΝΑ και τον Διευθυντή κ. Λευτέρη Μαλανδράκη για την πολύπλευρη και άμεση βοήθειά τους σε κάθε κάλεσμα ανάγκης του Δήμου μας .
Η αρωγή τους αυτή στο Δήμο απ` τη μιά και η οικονομική δραστηριότητα της εταιρείας στην περιοχή καθώς και η προσφορά εργασίας σε πολίτες του Δήμου μας απ` τη άλλη, μας επιβάλει την έκφραση της “καλής κουβέντας” και την προσπάθεια για οικοδόμηση ακόμη μεγαλύτερης και επωφελέστερης συνεργασίας.
* Ξεκίνησε επίσης πρόσφατα και συνεχίζεται με γρήγορους ρυθμούς η τοπογραφική αποτύπωση και Μελέτη της νέας οδού , Μπράλος - Γραβιά - Άμφισσα - Ιτέα - Ρίο που θα ανακατασκευασθεί με πολλές παρεμβάσεις , ευθυγραμμίσεις και φυσικά διαπλατύνσεις καθ` όλο το μήκος της .
Η νέα οδός θα έχει πλάτος 11,5 μέτρα με δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και μπάρες προστασίας & ασφάλειας . Με την ολοκλήρωση των απαραίτητων αυτών μελετών αναμένεται και η δημοπράτηση των έργων κατασκευής που ελπίζουμε να προχωρήσουν γρήγορα . Το έργο της διαπλάτυνσης και ανακατασκευής θα ξεκινήσει απ` την γέφυρα Μπράλου με παρεμβάσεις και μερική νέα χάραξη μέχρι την είσοδο Γραβιάς και από την έξοδο παράκαμψης Γραβιάς μέχρι τους άλλους προορισμούς που αναφέρονται προηγουμένως .
* Παρελήφθη οριστικά και ο δρόμος Ξυλικών – Μενδενίτσα – ΠΑΘΕ και όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενη ενημέρωση αναμένεται σύντομα να εγκατασταθεί ο εργολάβος ολοκλήρωσης των τεχνικών έργων και οδοστρώματος της συνδετήριας οδού μεταξύ Ξυλικών - Τιθρωνίου .
Με τα οδικά κυρίως και σιδηροδρομικά αυτά έργα , ο Δήμος μας απ` τον οποίο διέρχονται οι παραπάνω μεγάλοι και μικροί αυτοί οδικοί άξονες , καθίσταται περισσότερο εύκολα και συντομότερα προσεγγίσιμος από όλους τους προσανατολισμούς , ευρισκόμενος πλέον ακόμη πιο κοντά στις πρωτεύουσες των νομών της Στερεάς και στα μεγάλα επαρχιακά κέντρα της ευρύτερης περιοχής μας , όπως η Λαμία η Λιβαδειά η Άμφισσα η Αταλάντη η Στυλίδα , οι περιοχές της παραθαλάσσιας Λοκρίδας κ.αλ. με τα αναμενόμενα οφέλη για τον τουρισμό μας και την επισκεψιμότητα στην περιοχή μας , το εμπόριο και τις μεταφορές την διακίνηση ειδών και προϊόντων , όπως βέβαια και την εξυπηρέτηση των δικών μας Δημοτών από κοντινότερους πια προορισμούς , διοικητικούς , υγειονομικούς , εμπορικούς , πολιτιστικούς κοσμικούς κλπ καθώς και θερινού τουριστικού ενδιαφέροντος .
* Με γραπτές και τηλεφωνικές παρεμβάσεις του ο Δήμαρχος κ . Θεόδωρος Ντούρος αλλά και πρόσφατα με προσωπική του παρουσία στο αρμόδιο Υπουργείο και τις υπηρεσίες επικεφαλής μικρής ομάδας συνεργατών , έχει αναδείξει κατ` επανάληψη το πρόβλημα της λεγόμενης Παλιάς Εθνικής Οδού και κυρίως εκείνου του κομματιού της , από διασταύρωση Ορχομενού -- Λιβαδειά προς όρια Νομών Βοιωτίας – Φθιώτιδας ( Λεβέντη ) και Μπράλου -- διασταύρωση με νέα οδό Θερμοπύλες – Γραβιά – Άμφισσα που διέρχεται κατά μήκος σχεδόν ολόκληρου του Δήμου μας όπως κι από κομμάτι του νέου Δήμου Λιβαδειάς , όπου και εκεί ο Δήμαρχος κ. Παπαγγελής ενεργεί ανάλογα .
Η αυξημένη κίνηση παντός τύπου οχημάτων επί της ΠΕΟ και κυρίως τελευταίως η χρησιμοποίηση αυτής της οδικής διαδρομής από βαρέως τύπου φορτηγά εμπορευματικών μεταφορών , σε συνδυασμό με την συνεχή διέλευση επιβατικών αυτοκινήτων αλλά και αγροτικών μηχανημάτων , την πλημμελή σηματοδότηση και διαγράμμιση , την ανύπαρκτη σχεδόν υποδομή φωτισμού κόμβων και επικίνδυνων σημείων και κυρίως την διέλευση μέσω κατοικημένων περιοχών , με την μετακίνηση σε παλιά χάραξη , κακό οδόστρωμα και μικρό πλάτος οδού , την καθιστά πολύ επικίνδυνη πράγμα που έχει επανειλημμένα αποδειχθεί δυστυχώς , με σοβαρά ατυχήματα , τραυματισμούς και απώλειες ανθρώπινων ζωών .
Ο Δήμαρχος με τις παρεμβάσεις του ζήτησε και διεκδικεί να συμπεριληφθεί ο συγκεκριμένος δρόμος, στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο δημιουργίας και ανακατασκευής οδικών αξόνων , για να επιτευχθεί σύντομα ο στόχος του εκσυγχρονισμού και της προσαρμογής της παλαιάς εθνικής οδού στις τωρινές αλλά και μελλοντικές ανάγκες και προοπτικές , με έργα και παρεμβάσεις ικανές να αντιμετωπίσουν την αυξημένη μεταφορική κίνηση αλλά και να βελτιώσουν τις συνθήκες ασφαλούς διέλευσης που απειλείται από μια συνεχώς ογκούμενη κίνηση φορτηγών τύπου νταλίκας , ( με τη γνωστή οδική συμπεριφορά ) λόγω μάλλον της αποφυγής των πολλών και ακριβών διοδίων της ΠΑΘΕ , της έλλειψης στην παλιά οδό επαρκούς αστυνόμευσης και ελέγχων από ΣΔΟΕ , οικονομική αστυνομία , τροχαία κλπ., αλλά και της αναγκαστικής αρκετές φορές χρησιμοποίησης της παλιάς οδού λόγω της απαγόρευσης κίνησης αυτού του τύπου οχημάτων στη Νέα Εθνική κατά τη διάρκεια ορισμένων ωρών τα Σαββατοκύριακα , τις αργίες και εορτές , καθώς και σε έκτακτες περιπτώσεις.
Για το Δήμο Αμφίκλειας – Ελάτειας
Ο Δήμαρχος
Θεόδωρος Ντούρος